lördag 22 november 2008

Snuskiga gubbar på Internet m.m

Hmm...så fort man läser om någon som råkat illa ut säger många och rynkar samtidigt på näsan: De har säkert träffats via Internet, där finns det bara dårar!
Jag håller inte fullt ut med om det, jag började tidigt upptäcka internet och dess fördelar, jag har många vänner jag träffat via nätet, och ja, de är kvinnliga!!
En av mina bästa vänner har jag träffat här, vi har skrivit till varandra under nästan 8 år, vi har delat hemligheter, bekymmer, lyckliga moment osv. Vi diskuterar politik, barnuppfostran, kärlek, musik, böcker och semester. Vi har även träffats flera gånger, och vi gör vanliga saker, som att fika, dricka vin och "bara vara", precis som jag gör med mina vänner som jag inte träffat via internet.
Nu är Facebook på tapeten, jag äääälskar Facebook...inte pga alla löjliga applikationer som finns, utan för att man kan hitta vänner man inte ens visste man saknade, vänner som betytt mycket för en under en period av ens liv.

När jag var 20 år stack jag till Rom för att vara barnflicka..När man är i ett främmande land där man inte kan språket, inte har sitt vanliga kontaktnät blir man faktiskt väldigt väldigt liten och sårbar, då är vänner det viktigaste som finns.
Jag träffade många tjejer från olika länder som kom att bli de viktigaste människorna i mitt liv. Jag har hittat 5 av dem via Facebook och för det är jag tacksam, det är lite av ett Hallelulja-moment!

Inga kommentarer: