fredag 26 december 2008

Kackel och Kalkon...

I vår familj har vi en tradition att käka kalkon på juldagen...Min mamma och hennes systrar åt alltid kalkon på juldagen när de var små, min mormor fyllde år denna dag.
Mormor gick bort -74 och traditionen försvann, men -96 återupptog vi denna mysiga trad.
Så igår var det dags igen, hemma hos mamma detta år...
Vi var alla samlade (iaf nästan förutom morbror K som är i Thailand), åh vad vi åt, vi bubblade, vi åt, vi bubblade å vi åt lite till....Någon får gå och ta sig en gubbakvart i sängen pga all mat, flera stönar värre än vid en förlossning, någon får gå ut och gå en sväng runt kvarteret innan desserten. ....och samma sak varje år..SÅSEN är nog det godaste.

Roligt att träffa min små (observera ej så små längre 18 och 17 år) kusiner...det är enda dagen på jul som vi träffas...De är nog de raraste jag vet, inga bekymmer med att fortfarande få goa kramar och pussar, fast de är en halvmeter längre än mig, piercade och tatuerade och nästan vuxna...Mmm....

1 kommentar:

Monica sa...

Hej !!
Spännande och kul värre , med en blogg jag inte kände till.....tack snälla för din kommentar på min nya blogg.........
Kul att ha nåt gemensamt.....men lyckas DU komma till Italien något....??.Rom är ju förutom allat annat trevligt som finns här..... grym på affärer.......
Har man råd handlar man....annars tittar man i skyltöstrena som är minst lika kul , för det finns mycket roliga skyltningar här.....Hoppas du haft en bra jul...trots att sonen inte varit med dig....
Monica i Rom