tisdag 24 februari 2009

Psykopat...på mitt jobb!

Jepp, jag har en tvättäkta psykopat på mitt jobb, eller egentligen två, båda är chefer.
Vilket sammanträffande va?

Den ene skrek på mig så här idag: Faaan ta dig, Faaan ta dig...!
Kände väl att ha minsta A-kassan inte var så hemskt, tom ett vettigt alternativ, kände även att jag vill slå fanskapet på käften. Men väluppfostrad som jag är blev jag mest tyst, arg inuti.
Sen ifrågasattes varför jag inte gjort vissa saker, då blev jag FÖRBANNAD.

Kan berätta vad jag gör på mitt jobb, då ska ni ta i beaktande att jag är anställd som innesäljare/Inköpare.

Svarar i växeln
Svarar i min egna telefon
Svarar på mail
Lägger in order
Lägger in inköpsordrar
Författar ALLA kundbrev, skriver under med chefens namn
Tar in offerter på ALLT, frakt, varor, tjänster
Fixar kaffe
Gör fraktsedlar
Uppdaterar alla program runt om
Packar på lagret, ALLA ordrar
Godsmottagare
Tar emot kunder
Prishöjningar
Lägger upp nya artiklar
Inventerar
Städar på lagret
Kollar inbetalningar
Fixar kundlistor
Pratar med alla leverantörer
Bokar alla frakter, fixar nya avtal
Fixar DHL-express sändningar
Fixar allt med våra Kina-sändningar med tull osv...
Fixar prover
Lägger in tillverkningsordrar
Konterar alla vår avdelningsfakturor
m.m....

Idag gjorde chefen en faktura!

Känns jävligt mysko att han då ifrågasatte varför jag inte gjort vissa saker, kan då säga att jag
har varit på jobbet fast jag har knappt kunnat gå, har haft en infektion som inte gav sig i första taget och FÅR inte lyfta eller vara på ett skitigt lager då jag har ett öppet sår i ljumsken.

1 kommentar:

LivA sa...

Jadu, jag gjorde det, fast kanske på ett fint sätt, när jag blir arg kommer ju tårarna..TYVÄRR!
Känner sig lite i underläge då.