tisdag 9 juni 2009

Bögklubb och Mr Bruce Springsteen..

Wow vilken helg vi har haft, har njutit, ätit gott och skrattat så magmusklerna krampar ännu.
Vi åkte upp tidigt i lördagsmorse, lämnade Skövde i ett huj och när vi kom upp till Stockholm blev det öl på balkongen i solskenet, satt och babblade med vänner jag inte träffat på flera år...Hela eftermiddagen bara rann iväg, god lunch, lite tennis och massor av skratt.

På kvällen blev vi medbjudna på middag, träffade ännu mer roligt folk...Kvällen bara försvann för att sluta på en mörk, trång och svettig BÖGKLUBB! :-)

Söndagen började med brunch tillsammans med bonusdotter +pojkvän...Mysigt på ett 50-talskonditori på Söder, älskar verkligen den stadsdelen. Sen fortsatte vi genom Gamla Stan och lite mer fika och shopping.

Sent på eftermiddagen var det ny dejt, denna gång med en polare till min sambo...Supertrevligt på Texas Steakhouse, för att fortsätta till alla whiskeyälskares Mekka, AKKURAT (En bar/pub) vid slussen...
Resten av kvällen ägnades åt Mr Brucan, vilken karl!! Det strålande verkligen spelglädje över honom, även om han inte är min favorit.
Nu kan jag även vara lite småsur på honom, har fortfarande så ont i fötterna efter att ha stått 3 ½ timma i kylan. (så klart i helt ofotvänliga skor)

På måndagen var det mer shopping som gällde, både på Söder och nere i stan...Men vad skönt det var att komma hem!

3 kommentarer:

Eva sa...

Vad najs! Jag är inte heller en stor fan av "Brucan" men en shoppinghelg i Sthlm skulle inte sitta fel.

Anonym sa...

Jag älskar ju Sthlm (efter 12 år där) och gillar Bruce rejält (det gamla 80-talet du vet ;-)) så jag är ju lite lätt avis kan jag säga...

Kram

Anonym sa...

Oh, glömde... jag har gått över till butikens bloggadress... du kanske ska ändra i din blogglista...

http://scraphornan.blogspot.com
och portalen är på
http://scraphornan.ning.com