onsdag 29 juli 2009

Nu har jag bestämt....

att jag MÅSTE försöka gå ner lite i vikt...
Men det är så svårt, är ju en livsnjutare och har karaktär som en 5-åring framför godishyllan.

Nu har det iaf gått 3 dagar på mitt nyttiga liv, som ska bestå av mindre portioner och mycket mer motion.
Tyärr har vi diabetiker mycket svårare att gå ner i vikt än "normala" människor, + att jag har fått struma som gör det ÄNNU mer svårt att bli av med de överflödiga kilona.
Ska försöka lägga upp ett schema, alt anmäla mig på Viktklubb.se igen, då har man bättre koll på just maten, för jag tror att det stora felet jag gör är att hoppa över mellanmålen.

Men nu har jag iaf cyklat till jobbet, var och sprang 3 km i måndags (kan fortfarande inte röra mig av all träningsvärk) och ikväll blir det Aerobic Dance.
:-)

Inga kommentarer: