söndag 8 augusti 2010

Nu är det dags :-(

Med mycket blandade känslor så beställdes det en enkel flygbiljett åt sonen 13 ½ år igår.

Under ett läsår ska han bo och gå i skola i Rom. Känns som en möjlighet utan dess like, samtidigt så är det fruktansvärt jobbigt.

Men sonen har haft tuffa år i skolan, med utanförskap och mycket mera. I samförstånd med Hjo skolas lärare och mig har vi bestämt att detta skulle gynna honom något oerhört. Samtidigt så är detta bästa åldern för inlärning och han kommer börja om i 7:an när han kommer hem.

Han längtar och jag fasar! Har gjort ett schema på hur ofta jag kan åka ner och hur ofta han kan komma hem.

Det är ju hans andra hemland, han har en stor familj där som han idag inte kan kommunicera med, tycker att det är hans rättigheter att lära känna sin farmor, farbröder, faster och sina två kusiner, och deras rättighet att få lära känna honom. Han kommer ju att få ett språk gratis, coolt tycker jag!

11/9 kl 21.00 så far han iväg och jag har påbörjat min resa som förälder till en mycket modig grabb, det gör mig superstolt!


1 kommentar:

Malin E sa...

Oj spännande och jobbigt på samma gång men det är ju bra att han har släkt där nere!! Jeppe har oxå haft det jobbigt i skolan så jag vet hur det är, men han är ju mer åt det bråkiga hållet tyvärr.
Kram MAlin