fredag 3 december 2010

Nu blir det andra bullar!

Jag kan verkligen inte baka,...men i somras fick jag för mig att jag ska lära mig baka, såg vackra cup-cakes framför mig :-)

Det blev inte så mycket av det, det var så mycket annat som skulle hinnas med på semestern.

Men för två veckor sen bestämde jag och mannen oss för att testa baka bullar iallafall.
Sagt och gjort, vi köpte alla ingredienser och sen började vi med olika smaker och vi knådade, sockrade och mjölade. När första satsen var klar skrattade vi så tårarna rann, såg ut som någon hade misshandlat en deg och satt in den i ugnen. Men vi lärde oss.

De blev jättegoda och frysen är full med bullar.

Imorgon ska sonen på handbollsmatch 9 mil hemifrån, känns skönt att skippa färdigköpta bullar och bara ta fram en påse! :-)

Känner mig stolt!

Inga kommentarer: