måndag 17 november 2008

Mysfaktor 10

Idag slutade jag vid lunch för att ha mysfaktor 10 med min mamma...Först till sjukan, sen tjejdag på stan...

Min rara mamma var så snäll och ställde upp med att vara chaufför...
Vi rusade runt i lite affärer på Ica Maxi, provade BH, kollade in vintermode, och bara mådde gott....Men efter en stund kände min kära mor att hennes blodsocker sjönk (hon är diabetiker)
vi satte oss en stund och hon trollar fram Diabetikernas serum, Dextrosol...snäll som hon är vill hon bjuda mig (jag är oxå diabetiker), jag skakar väldigt skeptiskt på huvudet, tänker för mig själv: E hon totalt förvirrad eller har Alzeimers light slagit till, hon VET ju att jag inte kan käka detta, men nej då, det stoppar inte där, när jag tackar nej till Lakritsdextrosolen trollar hon fram ännu en och frågar glatt: Du vill inte ha en annan smak bara?!
Trodde jag skulle dö av skratt, tog ett par sekunder, sen trillade poletten ner hos henne oxå!

Vi drog vidare till Tibro och favvoaffären, Blomman´s! Snackade en stund med P och A-K, hämtade mitt underbara Lucia-tåg. Jag hade hört av min sambo att det var nåt jubileum på Ica i Tibro, massor av varor för 7 kr, kom på att det var ju en bra idé, vi parkerade, tog var sin vagn och förberedde storhandel...
Snacka om att vi blev förvånade, inte ett X-tra pris så långt ögat kunde nå....
Jag förbannade den käre där hemma, slet upp mobilen och frågade HUR/VAR/NÄR/VILKET JÄVLA år han läst tidningen med annonsen om extrapriserna...
Drog hem, rusade in på den lokala affären, smögläs tidningen för att kolla annonsen.
HUR kunde jag veta att det fanns TVÅ Ica i Tibro?

Blir ny utflykt på fredag för att hamstra 7 kronors varor!

2 kommentarer:

Anonym sa...

HiHi hi
Tänk att Tibro är så stort och har 2 ICA .......

kram A-K

Anonym sa...

Otroligt =)
Vilken dag, men det blir nog bättre på den andra ican =)

Kul att du följer min blogg!
Det är alltid roligt att hitta nya bloggar!